10 Tips untuk Memulakan YouTube Channel - Onet4u Tech
Dark
News Update
Loading...

10 Tips untuk Memulakan YouTube Channel

10 Tips untuk Memulakan YouTube Channel
Also Read
Assalamualaikum, Kali ini saya akan bincangkan tentang 10 Tips untuk Memulakan YouTube Channel, kerana beberapa hari yang lepas saya menerima email yang bertanyakan cara untuk memulakan sebagai youtuber.
10 Tips untuk Memulakan YouTube Channel

Google membeli YouTube pada tahun 2006. YouTube, yang pada waktu itu hanyalah sebuah laman kecil yang bebas, hanya setahun, dibeli dengan harga yang besar sebesar 1,65 miliar dolar AS yang membuat seluruh dunia terkejut. Adakah itu istimewa?

Tetapi persoalan keistimewaan YouTube telah dijawab dengan serta-merta, kerana sejak pembelian hingga kini, YouTube telah menjadi nama terbesar di dunia internet! Nama yang bukan sahaja menghasilkan lebih banyak wang untuk Google, tetapi juga untuk kebanyakan pengguna!

Sama ada dirancang atau tidak, YouTube telah berkembang menjadi sejenis industri, dengan pengguna yang boleh membuat YouTube menjadi tanah untuk peluang memperoleh pendapatan, atau bahkan sebagai profesion! Mereka lebih akrab dirujuk sebagai "YouTuber".

Na kali ini saya akan kongsikan beberapa tips menjadi youtube berjaya ataupun cara untuk memulakan atau menjana pendapatan sebagai youtuber sama ada full time atau hanya untuk sampingan.

Pertama, ia adalah "Pilihan Pengewangan" dari Google / YouTube.
Apabila YouTuber, atau contohnya, anda memuat naik video di YouTube, anda diberi pilihan untuk dapat menghidupkan pilihan "Mengewangkan" atau mengewangkan video tersebut. Ini bermakna anda membenarkan Youtube / Google meletakkan iklan dalam video anda, dan sebagai balasan, anda akan mendapat bahagian iklan itu, dengan membahagi 45 peratus untuk YouTube dan 55 peratus untuk Youtuber / anda. Pada dasarnya, terdapat tiga jenis iklan yang muncul dan dikira sebagai sumber pendapatan. Iklan yang muncul pada permulaan sebelum video, dipanggil "Iklan Dalam Aliran", di penjuru kanan sebelah atas halaman penyemak imbas yang dipanggil "Iklan Paparan", dan yang berada di bawah video, "Iklan Hamparan".

YouTube dan anda, dapatkan wang setiap kali seseorang melihat iklan tersebut. Sistem yang digunakan untuk mengira jumlah hasil dari iklan ini ialah CPM, atau Cost Per Mille, iaitu, nilai iklan dibayar setiap 1,000 paparan video. Ini bermakna bahawa 1 CPM dolar AS menunjukkan pengiklan akan membayar 1 dolar AS untuk setiap 1,000 paparan iklan tersebut dalam video anda. Anda boleh menonton video saya di atas untuk mendapatkan gambaran keseluruhan formula CPM, rumus rumus kasar dan contoh penghitungan pendapatan dari iklan YouTube di video YouTube!

Berikut 10 tips memulakan YouTube Channel

1. Rancang Content Anda

Sebelum membuat saluran YouTube anda, anda mungkin memutuskan kandungan video yang anda mahu tunjukkan. Cara terbaik untuk meningkatkan pandangan anda dan mendapatkan pengikut masih menyimpan kandungan anda yang menarik dan menarik; semakin ramai orang boleh mengaitkannya, semakin banyak mereka mahu mengklik dan menonton hingga akhir.

Ia juga membantu untuk melekat pada tema anda, jika anda mempunyai satu. Contohnya, banyak YouTubers yang berjaya mempunyai saluran khusus untuk perjalanan, tutorial, atau kehidupan seharian mereka. Penonton suka hidup melalui orang yang mereka tonton, jadi biarkan mereka tahu apa yang mereka boleh harapkan dan menyampaikan bahan yang mereka dapat nikmati.

2. Arm Yourself with the Right Equipment
Menggunakan telefon pintar anda adalah cara yang boleh diterima untuk merakam video, tetapi jika anda mahu penonton menikmati kandungan anda, ia benar-benar membantu melabur dalam peralatan yang betul. Kebanyakan YouTubers menggunakan DSLR atau kamera tanpa cermin, bersama dengan aksesori penting lain untuk videografi seperti tripod, kanta, dan pencahayaan studio. Bagi mereka yang biasanya vlog di mana-mana, kamera mirrorless atau tindakan dan monopod yang baik atau penstabil gimbal genggam adalah gear gear biasa.

Walau bagaimanapun, ingatlah bahawa kamera vlogging yang baik bukanlah segalanya. Jika anda mengabaikan perkara seperti kualiti audio dan pencahayaan, anda akan kehilangan minat dalam beberapa saat pertama dan tidak akan melanggan anda sama sekali.

Melabur dalam mikrofon yang baik yang boleh dipasang pada kamera anda. Pada masa yang sama, ingatlah keadaan rakaman anda dan jelaskannya untuk difahami oleh penonton anda. Untuk hasil terbaik, penggunaan mikrofon senapang patah yang direka bentuk untuk mengambil suara kebanyakannya dari depan dan bunyi dari sisi dan belakang mikrofon boleh dibatalkan. Sesetengah vloggers juga pergi untuk melabur dalam pelbagai mikrofon untuk keadaan rakaman yang berbeza - anda mungkin memerlukan mic lavalier (mikrofon kecil yang boleh disematkan pada baju anda) yang memerlukan anda jauh jauh dari kamera, mic pemeluwapan yang baik (atau mana-mana mikrofon yang biasa digunakan untuk podcasting) yang akan membolehkan anda melakukan suara yang jelas.

3. Cari Inspirasi
Semasa anda bersama, ia mungkin lebih mencabar dengan kandungan baru yang akan sepadan dengan sentuhan beberapa video pertama anda. Tetapi jangan risau - walaupun artis YouTube yang ditubuhkan pergi melalui perkara yang sama setiap sekali-sekala. Rahsia ini adalah untuk mencari di mana-mana untuk mana-mana sahaja - walaupun anda keluar dan berehat dari rakaman. Senaraikan idea anda. Lihat video lain dan tentukan idea mereka untuk menjadikannya sendiri.

Elakkan membandingkan diri anda dengan orang lain dan fokus pada saluran anda sendiri. Seperti yang anda kehendaki, penonton anda akan merasakan keikhlasan dan kasih sayang untuk kerajinan anda, dan ini akan membantu anda mengelirukan minat mereka. Walaupun anda berada di sana, ambil kesempatan untuk memperbaiki dan berkembang di kawasan lain. Terokai teknik penggambaran kamera lain, gaya penyuntingan, dan pendekatan untuk pembentangan anda.

4. Make Every Second Count
Sama pentingnya anda tidak menyumbang untuk menjadikan video anda lebih baik. Ini bermakna anda perlu selektif dengan klip yang anda masukkan dalam potongan akhir. Pilih hanya gambar terbaik untuk memastikan minat dan minat anda sepanjang keseluruhan video anda.

Sebaik sahaja anda mengumpulkan lebih besar, anda akan mempunyai banyak gambar (atau tidak masuk akal) tembakan, tetapi sentiasa ingat untuk melihat apa yang anda mahu lihat.


5. Mulakan dengan Perisian Penyuntingan Mudah
Hanya kerana anda membuat video tidak bermakna anda memerlukan perisian canggih (seperti Final Cut Pro) untuk mengedit kandungan anda. Program perisian ini tidak semestinya meningkatkan kandungan anda, terutamanya jika anda akan bergelut dengannya dalam beberapa minggu pertama.

Jika anda baru menyunting video, anda melakukan lebih baik dengan program mudah seperti Windows Movie Maker atau Apple iMovie. Ini adalah lebih mesra pengguna dan mudah dimuat turun (secara percuma), jika anda tidak lagi mempunyai komputer anda.

Di posting sebelumnya saya tlahpun kongsikan beberapa aplikasi yang mudah untuk digunakan untuk mengedit ataupun membuat video sama ada melalui android ataupun pc, anda boleh semak posting sebelumnya di sini Youtuber

6. Optimumkan Video Anda
Rahsia lain untuk memberikan lebih banyak penglihatan video anda untuk mengoptimumkan kandungan anda untuk membantu kedudukannya di YouTube. Sebaik sahaja anda memuat naik video pertama anda, berikan tajuk deskriptif yang baik yang penonton mungkin menulis di bar carian - dan pastikan memasukkan kata kunci utama atau frasa kunci anda. Sebagai contoh, tajuk "Hawaii Birthday Travel Vlog 2018" jauh lebih baik daripada "Hawaii Here We Go!"

Juga, buat tag yang akan membantu meletakkan video anda di bawah pelbagai kategori yang berkaitan. Apabila ragu-ragu, skop persaingan dan semak apa tegalan video lain yang sedang digunakan. Akhir sekali, tulis deskripsi yang baik dengan sekurang-kurangnya 200 perkataan, dan sertakan kata kunci target anda, sinonim, dan variasi kata kunci panjang. Bukan sahaja penonton ini mengetahui dengan tepat apa video anda, ia juga akan membantu pangkat video anda dalam halaman hasil enjin carian.

7. Bina Rangkaian Anda
Walaupun tidak semestinya dikategorikan sebagai laman rangkaian sosial, YouTube adalah semua tentang menyambung, berkongsi, dan bekerjasama dengan pengguna lain. Oleh itu, untuk berjaya, anda perlu berusaha untuk membina rangkaian anda. Pelanggan baru kerana membantu kedua-dua kolaborator mendapatkan pendedahan dengan asas pelanggan lain.

Bercakap dengan pencipta lain, berteman, dan jangan bimbang tentang kenalan yang lebih besar Anda boleh bertanya tentang kemungkinan kerjasama. Ia pasti boleh menakutkan, tetapi anda tidak akan mendapat apa-apa kecuali anda cuba!

8. Berhubung dengan Penonton Anda
Lama kelamaan, anda perlahan-lahan akan mendapat pengikut dan mendapatkan lebih banyak komen dari peminat pada video anda, dan akhirnya, anda akan mendapat mesej dari akaun media sosial peribadi anda - anda mungkin mendapat beberapa peminat, anda harus memutuskan untuk berkongsi P.O. kotak. Seboleh-bolehnya, buat masa untuk berhubung dengan penonton anda. Ingat bahawa akaun media sosial anda adalah sambungan saluran YouTube anda, jadi cuba berkongsi bilangan hidup anda di platform sosial yang popular seperti Instagram, Twitter, dan Snapchat. Ia juga penting untuk anda membaca dan membalas semua tweet, komen, dan mesej lain yang anda dapat (seberapa banyak yang anda mampu).

Pelanggan anda mengetahui lebih lanjut tentang anda, dan ini dapat membantu anda merasakan rasa masyarakat dan persahabatan dalam talian di kalangan komuniti kecil anda sendiri. Tidak cukup bahawa mereka menyukai kandungan anda - mereka harus menyukai anda dan pengalaman keseluruhan mereka dengan saluran anda juga.

Berinteraksi dengan penonton anda juga boleh membantu anda mendapatkan inspirasi untuk idea kandungan baru. Dan sekurang-kurangnya, ia akan memberi anda inspirasi untuk meneruskan walaupun terdapat kesukaran untuk berkembang dan mengekalkan saluran anda.

9. Abaikan Semua Komen Negatif
Tidak kira berapa besar atau kecil saluran anda, selalu ada komen negatif. Lagipun, YouTube adalah sarang bagi orang-orang yang kejam yang mudah dibalik avatar kosong mereka. Tidak kira kandungan yang baik dan bagaimana anda bekerja di saluran anda, akan selalu ada orang yang akan membuat komen yang membenci dan cuba membawa anda ke bawah.

Daripada menetapkan mereka memberi kesan kepada anda, ambil sebagai peringatan mudah bahawa anda tidak boleh menyenangkan semua orang, dan jangan lupa orang yang menghargai anda dan apa yang anda lakukan. Kekuatan orang-orang ini untuk bergerak masa lalu adalah negatif dan terus menghasilkan kandungan untuk mereka.

Abaikan semua comment yang mencaci menghina dan yang seangkatan dgnya.

10. Muat naik Video secara teratur
Petua penting lain adalah selaras dengan muat naik anda. Tidak kira betapa tidaknya anda berfikir kandungan anda, penting agar anda terus mendapatkan video anda di sana, seperti dengan podcasting.

Sesetengah pemilik saluran YouTube menerbitkan video sekali dan dua kali seminggu dan mereka membiarkan penonton mereka tahu tentang jadual ini supaya penonton tahu bila untuk menyemak semula. Ini memberikan peluang yang lebih besar untuk mendapatkan aliran pandangan yang mantap, terutamanya bilangan pelanggan aktif. Sebaik sahaja anda memikirkan jadual mudah yang berfungsi untuk anda, ikuti. Anda perlu memperbaiki dan mendapatkan lebih banyak perhatian dalam masa yang singkat!

Menjadi sebagai youtube sudah menjadi trending di malaysia, artis dan penjawat awam juga membuat channel masing masing untuk menjana pendapatan sampingan, anda bila lagi? sekiranya anda perlu bantuan silakan hubungi saya melalui contact us yang di sediakan.

Berikut 10 Tips untuk Memulakan YouTube Channel, Sekian wasalam dari dottycat.
DONATION Help give donations if the article feels useful. Donations will be used to extend the www.onet4u.com. domain. thanks.

RELATED POSTS

COMMENT

Load Comments

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel