Cara mengatasi penurunan CPC/CTR Google Adsense - Onet4u Tech
Dark
News Update
Loading...

Cara mengatasi penurunan CPC/CTR Google Adsense

Cara mengatasi penurunan CPC/CTR Google Adsense
Also Read
Cara mengatasi penurunan CPC/CTR Google Adsense
Cara mengatasi penurunan CPC/CTR Google Adsense

Selamat datang ke O4U. Nampaknya semakin ramai yang membuat aduan, Kerana CPC dan CTR Adsense menurun secara signifikan secara automatik insiden ini disertai dengan penurunan pendapatan harian bagi penerbit iklan Google Adsense. Jika ia tidak ditangani secara bijak, ini akan menyebabkan banyak masalah seperti mengurangkan semangat para blogger.

CPC adalah istilah yang sering kita dengar di google adsense, CPC (Kos Per Klik) ialah kos yang ditawarkan oleh pengiklan (si pengiklan) untuk setiap klik pada iklan, setiap kali iklan adsense klik pada pengunjung maka kami akan mendapat sejumlah dolar Nilai CPC untuk iklan. semakin besar nilai CPC itu semakin besar peluang kita mendapatkan dolar dari iklan ini.

CTR (Kadar klik lanjutan) adalah perbandingan dalam bentuk peratusan untuk mengira antara bilangan klik dan bilangan unit iklan adsense yang dipersoalkan, & nbsp; jika iklan muncul 1000 kali, maka iklan akan mendapat 10 klik, maka kita dapat menghitung nilai CTR seperti berikut (10/1000 x 100%) = 1%, jadi jika dalam 1000 penampilan, iklan mendapat 10 kali klik pengunjung , bermakna nilai CTR untuk iklan adalah 1%.

Kos CPC klik atau bpk klik boleh dikesan sangat dipengaruhi oleh bahagian pasaran dan beberapa faktor seperti pengiklan yang menawarkan kata kunci kemudian tentukan bit untuk setiap iklan yang mereka bayar

Dalam beberapa bulan terakhir nilai CPC telah menurun, membuat penerbit tempatan panas, ya, skor CPC sangat rendah bahkan di bawah $0.05 kerana beberapa perkara di bawah

1. CPC rendah kerana musim

Terdapat satu musim di mana pengiklanan CPC meningkat dan musim di mana iklan CPC turun, beberapa blogger senior berpendapat bahawa adsense CPC akan turun setiap permulaan tahun baru dan suku awal bulan misalnya iklan kereta elektrik di mana pengiklan bebas untuk meningkatkan bit apabila jualan meningkat apabila jualan menurun pengiklan juga mengurangkan kos CPC

2. Kontent Menggunakan Katakunci CPC rendah

Topik blog adalah salah satu pertimbangan untuk google adsense untuk mendapatkan skor cpc tinggi, sebagai contoh topik blog mengenai pangsapuri lebih cpc daripada topik blog tentang SEO.

Di samping itu, iklan juga memilih kata kunci yang akan diambil dan mereka bebas untuk menentukan nilai cpc, ini sudah melampaui jangkauan penerbit untuk menghadkan pengiklanan dengan kos rendah

Oleh itu, sesetengah sarjana hanya bekerja di laman web yang menargetkan kata kunci dengan kriteria HPK yang tinggi, sedangkan untuk HPK rendah, sebagian besar ditangani oleh pemula.

3. CPC turun untuk menyesuaikan diri dengan pesaing

FBAds adalah salah satu pesaing terbesar iklan google adsense, ini kerana harga yang relatif murah dipengaruhi oleh interaksi pengguna dan mempunyai peluang lebih baik untuk dipasarkan daripada menggunakan iklan googleads & nbsp; . Demi mengekalkan pengiklan untuk kekal di perkhidmatan Google, adsense sering mengurangkan penerbit cpcnya

Persaingan ini menyebabkan iklan Google menawarkan taktik untuk menarik seberapa banyak pengiklan dengan tawaran yang agak rendah untuk versi mudah alih. Jika kebanyakan pelawat blog anda datang dari peranti mudah alih, anda akan mengetahui perbezaan antara iklan versi cpc mudah alih dan PC di mana versi mudah alihnya agak murah.

4. Format iklan salah

Salah satu cara untuk meningkatkan nilai cpc adalah dengan menggunakan format iklan yang betul dan memberikan nilai ctr yang baik. Untuk mendapatkan nilai cpc terbaik di laman web rasminya, google adsense mencadangkan alat penerbit untuk menggunakan saiz iklan 720x90, 336x280, 160x600, dan spanduk mudah alih 320x100.

Apabila melihat semua saiz iklan paparan cukup besar kerana iklan besar juga nilai cpc tinggi, ini adalah kerana keterlihatan iklan lebih menonjol daripada atribut lain.

5. Meletakkan iklan tidak betul

Jika anda rasa iklan BPK rendah, cuba lihat lokasi iklan anda sebagai pelawat, adakah anda melihat iklan yang muncul di blog anda dengan jelas atau tidak. Cuba menilai penempatan iklan supaya lebih optimum

Kadang-kadang iklan dengan lokasi strategik dan mendapatkan banyak klik sebenarnya adalah rendah CPC kerana sistem cuba mengimbangi antara klik dengan CPC sehingga tidak membahayakan pengiklan

Sesetengah iklan yang dipasang di lokasi strategik membawa banyak klik, tetapi sistem cenderung untuk mengurangkan cpc kerana dianggap jumlah klik iklan disebabkan oleh klik tidak disengajakan atau disengajakan dengan buruk mempengaruhi iklan pengiklan.

Jadi walaupun ctr itu tinggi, tidak semestinya cpc juga naik, karena jika klik tidak valid sistem akan & nbsp; Secara automatik menetapkan iklan bpk rendah supaya pastikan iklan anda hanya mendapat klik yang benar-benar sah walaupun kesannya sedikit.

6. Blok pengiklanan berlebihan

Sebagai penerbit, kami bebas untuk menentukan iklan mana yang dapat menunjukkan iklan mana yang harus disekat kerana dianggap tidak relevan untuk laman web mereka, jika metode ini dilakukan dengan benar, pastinya public cpc atau iklan cpc rendah akan disekat oleh sistem.

Masalahnya ialah terdapat beberapa iklan yang berubah secara dinamik mengikut kepentingan, jika iklan ini adalah satu hari harganya mahal maka penerbit itu sendiri akan dirugikan. Larangan iklan menyebabkan penurunan lelongan dan persaingan automatik untuk nilai cpc juga berkurangan.
Penyelesaian anda tidak boleh daripada menyekat iklan yang dikatakan mempunyai kos klik rendah. cuba pertimbangkan blog bagus anda sama ada atau tidak ada trafik pengiklan kerana pada dasarnya hanya pengiklan dan google mengetahui harga sebenar klik iklan

Walaupun anda perlu menyekat cuba menghalang iklan niche sensitif seperti ubat ejakulasi atau apa-apa yang memburukkan keadaan blog anda, dilihat sebagai tidak sesuai di mata pengunjung yang berbeza dari blog yang mempunyai topik dengan banyak pengiklan laman web mereka bebas untuk menyasarkan jenis iklan

Beberapa tip untuk mengatasi penurunan CPC / CPC

Bagi sesetengah penerbit yang baru-baru ini mengalami penurunan cpc dan ctr dari iklan google adsense, sila rujuk beberapa petua untuk meningkatkan nilai iklan bpk.

1. Pastikan anda menggunakan saiz iklan yang terbaik, kerana dapat meningkatkan BPK dan RKPT anda. Saiz yang paling optimum ialah 720x90, 336x280, 160x600, dan spanduk bergerak 320x100.

2. Pastikan anda tidak menyekat iklan yang tidak perlu disekat. Jika anda menyekat terlalu banyak pengiklan, rangkaian iklan, atau kategori umum atau sensitif, bpk akan berkurang kerana pengiklan dalam bida lelongan kurang untuk inventori anda

3. Masukkan unit iklan untuk memaparkan iklan teks dan imej. Memastikan laman anda mempunyai akses kepada sebanyak mungkin inventori iklan yang dapat membantu meningkatkan tekanan lelong dan meningkatkan CPC.

4. Musim boleh menjejaskan tawaran pengiklan - contohnya, pengiklan runcit boleh meningkatkan tawaran pada masa-masa tertentu tahun ini jika jualan cenderung meningkat. BPK juga boleh turun pada awal setiap suku tahun. Fikirkan tentang menegak laman web anda, sebagai contoh, jika laman web menghidangkan pelajar, anda boleh mengharapkan pengurangan lalu lintas di tengah-tengah musim kuliah

5. Meningkatkan kualiti kontent, iklan google adsense boleh menilai sama ada kandungan itu berkualiti tinggi atau tidak jika kualiti kandungan anda mungkin iklan adsense yang muncul sesuai dengan kandungan artikel jika tidak bot memiliki kesulitan membaca konten anda maka iklan yang muncul kebanyakannya hanya iklan layanan publik dengan kos yang rendah. Dalam hal ini pemilihan kata kunci adalah salah satu alasan mengapa bot mengalami kesulitan meringkas kandungan artikel dalam jawatan

6. Hadkan bilangan iklan, pertama Google membatasi berapa banyak iklan yang boleh muncul pada satu halaman sekarang batasnya telah dihapuskan, jadi jika anda melihat sebuah blog yang meletakkan terlalu banyak iklan iklan nilai cpc dan ctr akan dikurangkan antara jumlah iklan yang dipaparkan dibahagikan dengan angka klik jika terlalu banyak jejak iklan biasanya sistem itu secara automatik akan melindungi pengiklan dengan menurunkan nilai cpc ini karena iklan dari pengiklan tingkat penglihatan menjadi kurang strategis sehingga pengiklan akan kehilangan

7. Akaun Adsense terdedah kepada harga pintar, yang bermaksud bahawa Google menganggap bahawa laman web kami tidak baik dalam menyampaikan kandungan dan menempatkan iklan dianggap kurang strategik, dampak cpc cpk akan berkurang setiap hari hingga hanya 0.01 usd / klik pada iklan

Bagaimana untuk mengatasi smartpricing

1. Keluarkan iklan dengan interaksi yang minimum

Dalam iklan yang tidak dibuat untuk mendapatkan klik selama seminggu berturut-turut, sistem tersebut menganggap penerbit tidak begitu baik untuk meletakkan iklan dan gagal untuk menarik perhatian pelawat supaya akaun terdedah kepada smartpricing. Penyelesaiannya ialah untuk melihat statistik iklan jika terdapat unit dengan interaksi yang minimum, sila hanya buangnya selama beberapa hari sambil terus melihat nilai CPC sama ada terdapat kenaikan atau tidak

2. Meletakkan iklan di blog dummy

Apabila cpc berkurangan, cuba alihkan kuasa pengiklanan dari blog utama, kemudian letakkan pada beberapa blog dummy dengan HPK yang tinggi. Biasanya google adsense memberikan penghargaan tinggi pada permulaan hanya untuk blog baru jika nilai cpc naik, kemudian aktifkan iklan iklan di blog utama

3. Pindah kedudukan iklan

Iklan dengan ctr tinggi (klik untuk julat) mempunyai peluang lebih tinggi untuk mendapatkan klik dari pelawat, jika CPC menurunkan lokasi iklan secara strategik misalnya di bawah tajuk atau pengepala blog jika satu iklan CPC meningkat biasanya iklan lain juga meningkat

Baiklah sampai di sini sahaja posting saya tentang Cara mengatasi penurunan CPC/CTR Google Adsense, Harapan saya, apa yang saya kongsikan ini dapat membantu anda untuk terus maju bersama. thanks
DONATION Help give donations if the article feels useful. Donations will be used to extend the www.onet4u.com. domain. thanks.

RELATED POSTS

COMMENT

Load Comments

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel